
Είναι ενδεικτικό, εξάλλου, ότι στις 18 του Μάη παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΑ ΑΕ Χ. Κοκκώσης. Λίγες μέρες μετά, στις 26 του Μάη, η διυπουργική Επιτροπή αποφάσισε, μεταξύ άλλων, τη συγχώνευση της ΕΤΑ με την ΚΕΔ. Και στις 5 του Ιούνη ο υπουργός Οικονομίας Γ. Παπαθανασίου μαζί με τον υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης αποφάσισαν τη σύνθεση του νέου ΔΣ της ...ΕΤΑ ΑΕ!
Ο Κ. Μαρκόπουλος ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι τα τουριστικά ακίνητα που αυτή τη στιγμή διαθέτουν σήμα λειτουργίας του ΕΟΤ και είναι εκμισθωμένα ή τα διαχειρίζεται η ΕΤΑ, θα περάσουν στην κατοχή και διαχείριση του ΕΟΤ. Καθησύχασε έτσι τους υφιστάμενους "πελάτες" ότι δε θα διαταραχθεί το καθεστώς που έχει διαμορφωθεί ως προς την εκμετάλλευση από αυτούς της δημόσιας τουριστικής υποδομής. Εκανε σαφές ότι διαγωνισμοί που βρίσκονται σε εξέλιξη για την πώληση σημαντικών "φιλέτων', όπως του Γκολφ Αφάντου Ρόδου και της Αναβύσσου, θα εξελιχθούν κανονικά για να μην ανατραπούν οι σχεδιασμοί των συμφερόντων που τα έχουν "βάλει στο μάτι".
Με την ΕΤΑ να διαχειρίζεται περίπου 340 ακίνητα συνολικής έκτασης 70.000 στρεμμάτων, είναι σίγουρο ότι η "προίκα" προς την ΚΕΔ θα είναι σημαντική. Ωστόσο, τι θα απογίνουν τα ακίνητα που θα μεταφερθούν στην κυριότητα της νέας εταιρείας; Θα αντιμετωπιστούν ως αμιγώς τουριστικά ακίνητα με ανάλογη χρήση, ή θα πουληθούν ακέραια ή τμηματικά για οτιδήποτε άλλο; Και στις δύο περιπτώσεις θα πουληθούν και αυτό έχει τη μεγαλύτερη σημασία, καθώς το διαδικαστικό κομμάτι, εάν δηλαδή θα συνεχίσουν να διέπονται ορισμένα από αυτά από τις ρυθμίσεις των αρχικών απαλλοτριώσεων ή αν οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις θα τα απαλλάξουν από τέτοια "βάρη", είναι επιμέρους ζήτημα.
Εξάλλου, ακόμη και τα εμπορικά κέντρα μεγαθήρια που πολλαπλασιάζονται, με άνεση μπορούν κάποιοι να τα εντάξουν στην τουριστική... υποδομή, ιδίως σε μια φάση όπου η κυβέρνηση προωθεί την αναθεώρηση του "χάρτη" των τουριστικών τόπων, με ευθεία επίπτωση στα ωράρια λειτουργίας των καταστημάτων και στην κυριακάτικη λειτουργία. Σε κάθε περίπτωση, εξασφαλίζεται και η ομαλή εξέλιξη των Συμπράξεων Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα (ΣΔΙΤ), τις οποίες προωθεί η κυβέρνηση.
Συνεχίζεται...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου