Πειρατικό Press * Ενημέρωση χωρις Κατευθύνσεις * Ενημέρωση με Ουσία * peiratiko_press@yahoo.gr * www.sync.gr/Peiratikos*

Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2009

ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΤΟΥ ΟΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΤΑ ΚΕΡΔΗ

Με έγγραφο ενημερώνει τους συμβασιούχους εργαζόμενους ότι όσοι δεν πετυχαίνουν να χρεώνουν τον πελάτη για επιπλέον υπηρεσίες, θα έχουν τις ανάλογες κυρώσεις.



Στην ένταση του εργοδοτικού αυταρχισμού σε βάρος των εργαζομένων οδηγεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων για την αύξηση της κερδοφορίας τους και το κέρδισμα μεγαλύτερου κομματιού από την πίτα της αγοράς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πίεση που ασκεί ο ΟΤΕ στους εργαζόμενους του «11888» .

Στις 22 Γενάρη, η διεύθυνση πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών, με έγγραφο προς όλο το προσωπικό τηλεφωνητών του τμήματος «11888» που υπογράφει ο προϊστάμενος του τμήματος πληροφοριών καταλόγου Θεσσαλονίκης, ενημερώνει τους εργαζόμενους ότι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν «πρόταση για επισύνδεση "Call Completion" σε κάθε πελάτη». Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να προτείνουν σε όποιον τηλεφωνεί για να μάθει κάποιο αριθμό τηλεφώνου, να τον συνδέσουν απευθείας με τον αριθμό αυτό.

Την παραπάνω επισήμανση από την πλευρά της διοίκησης, ακολουθεί η ξεκάθαρη προειδοποίηση ότι «Η ΜΗ ΠΡΟΤΑΣΗ για Επισύνδεση (...) θα αποτελεί άρνηση εκτέλεσης έργου» και στη συνέχεια αναφέρεται: «Η απόλυτη εφαρμογή της ΠΡΟΤΑΣΗΣ CALL COMPLETION ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ, θα θεωρείται από εδώ και στο εξής ως προϋπόθεση για οποιαδήποτε διευκόλυνση-εξυπηρέτησή σας. Σας κάνω γνωστό ότι, σαν αρχή, θα εξυπηρετούνται για τις διάφορες διευκολύνσεις με προτεραιότητα (αλλαγές ωραρίων, ρεπό, Σαββατοκύριακα, πρωινά-απογευματινά κ.λ.π.) μόνο όσοι από εσάς εφαρμόζουν απόλυτα την παραπάνω οδηγία» (σ.σ. οι υπογραμμίσεις με κεφαλαία και έντονα γράμματα είναι του συντάκτη του κειμένου).

Εμμεσος εκβιασμός

Οι «διευκολύνσεις» αυτές προκύπτουν από το γεγονός ότι εδώ και χρόνια το 11888 προσλαμβάνει φοιτητές για να στελεχώνει τα κέντρα του, οι οποίοι έχουν ανάγκη από αλλαγές στις βάρδιες, στα ρεπό, στα ωράρια και βέβαια φοιτητικές άδειες προκειμένου να μπορούν να συμμετέχουν στις παραδόσεις των μαθημάτων και στις εξετάσεις των σχολών τους. Ουσιαστικά, ο ΟΤΕ εκβιάζει τους φοιτητές ότι δε θα τους διευκολύνει, όπως οφείλει, αν δεν εφαρμόσουν αυτά που απαιτεί. Ενώ δεν είναι καθόλου απίθανο η "τιμωρία" για όσους δεν πετυχαίνουν επαρκή αριθμό επισυνδέσεων, να φτάνει μέχρι και τη μη ανανέωση των συμβάσεών τους.

Σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων, το ζητούμενο για την εργοδοσία δεν είναι οι εργαζόμενοι να κάνουν απλά τις προτάσεις επισύνδεσης, αλλά στοχεύει στο να «πείθουν» τους πελάτες να τις αποδέχονται. Ετσι, η εργοδοσία θα πουλάει ακόμα περισσότερες υπηρεσίες και άρα θα αυξάνει τα κέρδη της. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση επισύνδεσης, ο ΟΤΕ κερδίζει 0,36 ή 0,71 ευρώ το λεπτό για σύνδεση με σταθερό ή κινητό αντίστοιχα, ποσό που προστίθεται στα 0,69 ευρώ ανά λεπτό που πληρώνει ο πελάτης καλώντας το 11888.

Ομηροι στις "ελαστικές μορφές"

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φοιτητές που δουλεύουν στην υπηρεσία προσλαμβάνονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου (τον τελευταίο καιρό η διάρκεια των συμβάσεων είναι περίπου 12μηνη) και δουλεύουν 3,5 ώρες τη μέρα. Με τον τρόπο αυτό, ο ΟΤΕ εισήγαγε τη μερική απασχόληση. Ενώ σήμερα έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί «δανεικούς» εργαζόμενους από τη θυγατρική της «OTEplus», προκειμένου να απαλλαχτεί από τα «βαρίδια» των διευκολύνσεων προς τους φοιτητές-εργαζόμενους.

Επιπλέον, στόχος είναι το σύνολο των πληροφοριακών κέντρων να παραδοθεί στις θυγατρικές του Ομίλου ΟΤΕ, ώστε οι εργαζόμενοι να αμείβονται όχι με βάση τις συλλογικές συμβάσεις του ΟΤΕ αλλά της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, δηλαδή ακόμα πιο χαμηλά. Αλλά και να μπορούν να εφαρμόζονται ευκολότερα οι αντεργατικές ανατροπές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

SYNC

Bloggers

GreekBloggers.com