Πειρατικό Press * Ενημέρωση χωρις Κατευθύνσεις * Ενημέρωση με Ουσία * peiratiko_press@yahoo.gr * www.sync.gr/Peiratikos*

Τρίτη, 3 Μαρτίου 2009

FRIGOGLASS:ΑΜΥΘΗΤΑ ΚΕΡΔΗ...ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ

Τον περασμένο Γενάρη η εργοδοσία του Ομίλου «Frigoglass» προχώρησε στη δραματική συρρίκνωση του προσωπικού στο εργοστάσιο της Πάτρας κατά 44%. Την ίδια περίοδο ανακοίνωσε το κλείσιμο των εργοστασίων της στη Νορβηγία και στην Πολωνία, πετώντας 355 εργαζόμενους στο δρόμο. Σε μείωση προσωπικού προχώρησε και στα εργοστάσιά της σε Ρωσία, Ρουμανία, Τουρκία και Κίνα. Στόχος της εργοδοσίας του Ομίλου, όπως και τόσων άλλων επιχειρήσεων, είναι να μεταφέρει τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στις πλάτες των εργαζομένων.

Πρέπει να είναι καθαρό. Οι απολύσεις δεν έγιναν γιατί ο Όμιλος δεν έχει κέρδη. Αντιθέτως, χρόνια τώρα αυξάνει τα κέρδη και μεγαλώνει την επιχειρηματική του δραστηριότητα σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, λόγω της κρίσης επιχειρεί να διατηρήσει αν όχι να αυξήσει την κερδοφορία κάνοντας απολύσεις.

Ωμός εκβιασμός



Στις 16 Γενάρη 2009 ο Όμιλος ανακοινώνει εγγράφως στους εργαζόμενους του εργοστασίου της Πάτρας ότι θα μειώσει το προσωπικό. Στο έγγραφο επικαλέστηκε «την ανάγκη λήψης συγκεκριμένων και άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης» και ισχυρίστηκε ότι «τα νέα δεδομένα επιβάλλουν σε μία προσπάθεια επιβίωσης του εργοστασίου, τη μείωση του προσωπικού στον αριθμό των 90 ατόμων, από τα 210 που είναι σήμερα». Ανήγγειλε, δηλαδή, ότι στόχος της εργοδοσίας είναι να μειώσει το προσωπικό κατά 57%!

Προκειμένου να επιτύχει άμεσα το στόχο της έβαλε σε εφαρμογή «πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου». Μέσω αυτού επιχείρησε να «χρυσώσει το χάπι» των απολύσεων και της επικείμενης ανεργίας δίνοντας τη διπλάσια αποζημίωση και επιπλέον έξι καθαρούς μισθούς. Όμως ακόμα και έτσι οι εργαζόμενοι αντέδρασαν γιατί ξέρουν ότι πολύ δύσκολα θα βρουν αλλού δουλειά. Για να τους εξαναγκάσει το πρόγραμμα «εθελούσιας εξόδου» τους έθεσε το εκβιαστικό δίλημμα - σύμφωνα με καταγγελία του Σωματείου Εργαζομένων - που θα μπορούσε να διατυπωθεί ως εξής: «Ή φεύγετε μέσω του προγράμματος ή σας απολύω με μια απλή αποζημίωση κάνοντας χρήση του δικαιώματος που μου δίνει ο νόμος για να απολύω το 2% του προσωπικού κάθε μήνα»

Στην ανακοίνωση του Ομίλου, ο εκβιασμός τέθηκε πιο κομψά: «Η έκβαση του Προγράμματος Εθελούσιας Εξόδου θα αποτελέσει κριτήριο για τις περαιτέρω ενέργειες της Εταιρείας μας και θα συμβάλλει στην εκ μέρους της αποφυγή λήψης δυσμενών μέτρων για τους εργαζόμενους». Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ακόμα: «Η μάχη για την επιβίωση του εργοστασίου απαιτεί προσαρμογή σε αυτές τις δύσκολες και αβέβαιες οικονομικές συνθήκες». Ένας από τους στόχους του ομίλου με τη συρρίκνωση του προσωπικού είναι να διώξει τους εργαζόμενους που χρόνια τώρα δούλευαν στο εργοστάσιο της Πάτρας, έχοντας κατακτήσει μια σειρά δικαιωμάτων. Στη θέση τους να προσλάβει, όταν αυτό χρειαστεί, συμβασιούχους που αποτελούν πιο φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό.

Στο ετήσιο δελτίο του για το έτος 2007 ο Όμιλος αναφέρει ότι «οι τελευταίες ανεξάρτητες στατιστικές το 2006 δείχνουν ότι η Εταιρεία είναι παγκόσμιος ηγέτης με 16,8% μερίδιο αγοράς». Πιο αναλυτικά, ο Ομιλος κατείχε το 32% του μεριδίου αγοράς στη Δυτική Ευρώπη, το 45% στην Ανατολική Ευρώπη, το 56% στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή και το 5% στην Ασία.

Επίσης, το 2007 διέθετε 10 εργοστάσια σε δέκα χώρες (Ρωσία, Ρουμανία, Ελλάδα, Ινδία, Ινδονησία, Κίνα, Νιγηρία, Νότιος Αφρική, Νορβηγία και Πολωνία. Τα εργοστάσια στις δύο τελευταίες χώρες έκλεισαν πριν λίγο καιρό) και συνολικά δραστηριοποιείται σε «17 χώρες και 4 ηπείρους».

Κέρδη με τη σέσουλα

Οι πωλήσεις του Ομίλου από χρόνο σε χρόνο αυξάνονται συνεχώς, ορισμένες φορές αλματωδώς. Συγκεκριμένα:

  • το 2002 οι πωλήσεις φθάνουν τα 221 εκατομμύρια ευρώ
  • το 2003 τα 234 εκατομμύρια ευρώ
  • το 2004 τα 262 εκατομμύρια ευρώ
  • το 2005 τα 307 εκατομμύρια ευρώ
  • το 2006 γνωρίζουν μεγάλη αύξηση της τάξης του 30,7% φθάνοντας τα 401 εκατομμύρια ευρώ
  • το 2007 οι πωλήσεις ανήλθαν στα 453 εκατομμύρια ευρώ
  • το εννιάμηνο του 2008 οι πωλήσεις έφθασαν τα 423,7 εκατομμύρια ευρώ (αυξημένες κατά 10,9% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2007).

Ανάλογη πορεία ακολουθούν και τα κέρδη του Ομίλου:

  • το 2002 ανέρχονται στα 5 εκατομμύρια ευρώ
  • το 2003 στα 9 εκατομμύρια ευρώ
  • το 2004 στα 13 εκατομμύρια ευρώ
  • το 2005 στα 24 εκατομμύρια ευρώ
  • το 2006 εκτινάζονται στα 38 εκατομμύρια ευρώ
  • το 2007 φθάνουν τα 45 εκατομμύρια ευρώ
  • το εννιάμηνο του 2008 έφθασαν τα 37,9 εκατομμύρια ευρώ

Βασικοί πελάτες του Ομίλου είναι η «Coca Cola Hellenic» (32%), οι λοιποί εμφιαλωτές «Coca-Cola» (28%), οι πελάτες ζυθοποιίας (30%) και οι λοιποί πελάτες (10%). Το πώς παράγονται τα κέρδη του Ομίλου αναδεικνύεται και από την εξής επισήμανση στο ετήσιο δελτίου του 2007: «... η εταιρεία παράγει σε χαμηλού κόστους χώρες, όπως Ρωσία, Ρουμανία, Ινδία και Ινδονήσια». Και βέβαια όταν οι εργοδότες μιλούν για «χαμηλού κόστους χώρες» εννοούν φθηνά εργατικά χέρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

SYNC

Bloggers

GreekBloggers.com