Πειρατικό Press * Ενημέρωση χωρις Κατευθύνσεις * Ενημέρωση με Ουσία * peiratiko_press@yahoo.gr * www.sync.gr/Peiratikos*

Τετάρτη 8 Απριλίου 2009

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ

Η μπόχα από το σκάνδαλο που αφορά στο χρηματισμό συνεργατών του πρώην υπουργού Αιγαίου Αρ. Παυλίδη από τον εφοπλιστή Μανούση, αναδίνει από τη διαπλοκή και τους αδιάρρηκτους δεσμούς ανάμεσα στα κόμματα του δικομματισμού και την πολιτική τους και στο εφοπλιστικό κεφάλαιο. Η Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής, από τη φύση της, δεν μπορεί να «αγγίξει» το πραγματικό σκάνδαλο. Που δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι ο στρατηγικής σημασίας τομέας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι παραδομένος στα νύχια του εφοπλιστικού κεφαλαίου και λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο για την αύξηση της κερδοφορίας του.
Να, λοιπόν, ορισμένα στοιχεία του πραγματικού σκανδάλου:
  • Από την «πατέντα» των λεγόμενων άγονων γραμμών που «έστησαν» οι εφοπλιστές με τις κυβερνήσεις τους, την 8ετία 2000 - 2008 «τσέπωσαν» 226.822.254,98 ευρώ. Οι επιδοτήσεις εκτοξεύτηκαν από το 2002 με την εφαρμογή του νόμου 2932/2001 που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, με βάση τον κανονισμό της ΕΕ 3577/92, τον οποίο έχει επικροτήσει και ο Συνασπισμός.
  • Οι εφοπλιστές σε συμπαιγνία με το υπουργείο Εμπορικού Ναυτικού έχουν χαρακτηρίσει «άγονες» γραμμές τα δύο τρίτα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για να αυξήσουν τις επιδοτήσεις, λεφτά που βγαίνουν από τη λεηλασία του πενιχρού εισοδήματος των φορολογούμενων εργαζομένων.
  • Για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο 2008 - 2009 η κυβέρνηση της ΝΔ τους έχει εξασφαλίσει πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ νέες επιδοτήσεις. Σε κάθε δρομολόγιο οι εφοπλιστές κερδίζουν 267.315,41 ευρώ!
  • Το καλοκαίρι του 2006 η κυβέρνηση της ΝΔ ενισχύοντας το νόμο 2932 του ΠΑΣΟΚ, απελευθέρωσε και το όριο ηλικίας στα ακτοπλοϊκά πλοία, για να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα τα σαπάκια όπως το ΝΤΑΛΙΑΝΑ του Αγούδημου, που κατασκευάστηκε το 1969, στρώνοντας το έδαφος για νέα ΣΑΜΙΝΑ.
  • Από το 2000 έως το καλοκαίρι του 2008 τα εισιτήρια αυξήθηκαν μέχρι και 376%!
  • Από τον περασμένο Οκτώβρη μέχρι τώρα 2.000 ναυτεργάτες έχουν βρεθεί στην ανεργία από την αυθαίρετη ακινητοποίηση πλοίων. Ανεξέλεγκτοι οι εφοπλιστές ακινητοποιούν και δρομολογούν όποτε και για όσο θέλουν τα καράβια τους, αφήνοντας τα νησιά στο έλεος.
  • Την περασμένη βδομάδα ο εφοπλιστής Σπανός έβαλε ανθρώπους του να κλέψουν το πλοίο του ΚΟΡΣΙΚΑ ΕΞΠΡΕΣ ΙΙΙ που βρίσκεται παρατημένο στην Αλεξανδρούπολη.
  • Στις 5 του Μάρτη ψηφίστηκε στη Βουλή τροπολογία η οποία νομιμοποιεί όλες τις απευθείας αναθέσεις ακτοπλοϊκών δρομολογίων που συμφώνησαν μυστικά με εφοπλιστές οι υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας, οι οποίες δεν πληρούν ούτε τις τυπικές προϋποθέσεις!
  • Ετοιμάζεται Προεδρικό Διάταγμα για να πετάξουν έξω από τα ελληνικά εμπορικά πλοία με ελληνική σημαία και τους εναπομείναντες Ελληνες ναυτεργάτες, επειδή ακόμα έχουν συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.
Ο παραπάνω «κατάλογος» είναι ενδεικτικός. Η κατάσταση στην ακτοπλοΐα, το άθλιο αλισβερίσι εφοπλιστών και κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, είναι η απτή απόδειξη για τους νησιώτες, τους ναυτεργάτες, όλους τους εργαζόμενους ότι είναι επιτακτική ανάγκη να οργανώσουν τις δυνάμεις τους. Να έρθουν σε ρήξη και σύγκρουση με μια πολιτική που από μόνη της αποτελεί το μεγαλύτερο σκάνδαλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

SYNC

Bloggers

GreekBloggers.com