Πειρατικό Press * Ενημέρωση χωρις Κατευθύνσεις * Ενημέρωση με Ουσία * peiratiko_press@yahoo.gr * www.sync.gr/Peiratikos*

Πέμπτη, 4 Δεκεμβρίου 2008

Η Εκπαίδευση σε διεθνές επίπεδο-Μέρος Δ'

Αξιολόγηση από ποιον για ποιον;
«Οι τοπικοί εργοδότες και οι φοιτητές είναι εντυπωσιασμένοι από την καταλληλότητα για πρόσληψη (employability) των αποφοίτων, που έχει να κάνει με το πρόγραμμα και το περιεχόμενο των σπουδών και της χρήσιμης διαδικασίας ανατροφοδότησης. Η δυνατότητα εύρεσης εργασίας επικυρώνει τη δέσμευση της ομάδας διδασκαλίας να μεγιστοποιήσουν τις δεξιότητες των σπουδαστών εκθέτοντάς τους σε πραγματικούς χώρους εργασίας, κάτι που εκτιμάται θετικά από τους εργοδότες».
Αυτό είναι ένα απόσπασμα από την έκθεση αξιολόγησης του τμήματος της Τεχνολογίας του Bell College που διεξήγαγε η Quality Assurance Agency (QAA). Η QAA είναι «ανεξάρτητη» αρχή που ιδρύθηκε στην Αγγλία το 1997 και «χρηματοδοτήθηκε από τις συνδρομές από τα βρετανικά πανεπιστήμια και τα κολέγια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, και μέσω των συμβάσεων με τους κύριους χρηματοδοτικούς οργανισμούς βρετανικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της.
Την ίδια στιγμή που στην Ελλάδα και σε σχολές των ΤΕΙ, καλούν τους φοιτητές να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια ώστε να κρίνουν τη μεταδοτικότητα των καθηγητών τους, παραμυθιάζοντάς τους ότι αυτή είναι η αξιολόγηση που θέλει να φέρει η κυβέρνηση, χαρακτηριστικό αλλά όχι μοναδικό είναι το παράδειγμα του πώς εφαρμόζεται στην Αγγλία αυτή διαδικασία πραγματικά.
Αξιολόγηση, λοιπόν, με βασικό κριτήριο το αν το περιεχόμενο, το πρόγραμμα σπουδών, η πρακτική άσκηση, το σύνολο των σπουδών που παρέχονται από τα Πανεπιστήμια, ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιχειρήσεων για φθηνούς εργαζομένους πρόχειρα καταρτισμένους με τις απαιτούμενες δεξιότητες.


Ερευνα… για το ΝΑΤΟ και το κεφάλαιο
Από τη μία, λοιπόν, αποκομίζουν τεράστια κέρδη από τη χορήγηση φοιτητοδανείων κρατώντας τους νέους αλυσοδεμένους, υποθηκεύοντας το μέλλον από την αρχή της ζωής τους. Από την άλλη αμερικάνικες πετρελαϊκές, πολυεθνικές φαρμακοβιομηχανίας και βιοτεχνολογίας επενδύουν άμεσα σε σχολές, σε τμήματα ή και ολόκληρα Πανεπιστήμια κατευθύνοντας το προϊόν της έρευνας. Με τη σύμφωνη γνώμη και την ενθάρρυνση από την αγγλική κυβέρνηση, τα Πανεπιστήμια αναγκάζονται όλο και περισσότερο να αποκτούν δεσμούς εξάρτησης με τις τοπικές επιχειρήσεις, παράγοντας έρευνα αποκλειστικά για τις ανάγκες τους. Πολλοί φοιτητές αναγκάζονται να προσαρμόσουν το αντικείμενο της διπλωματικής τους ώστε να έχει εμπορικό χαρακτήρα και να μπορεί να χρηματοδοτηθεί από κάποιον σπόνσορα. Στην Τουρκία, ακόμα, το ακαδημαϊκό άσυλο ποδοπατάται επί της ουσίας, αφού οι καθηγητές υπό την απειλή της απόλυσης (οι περισσότεροι από τους οποίους εργάζονται ως έκτακτοι και όχι μόνιμοι) υποχρεούνται να διεξάγουν έρευνα για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ, της ΕΕ, της Παγκόσμιας Τράπεζας και πολλών επιχειρήσεων ώστε να μπορούν να πάρουν επιχορήγηση.

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΑΘΡΕΨΕΤΕ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΚΥΡΙΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΕ(Καραμανλή) ΚΑΙ ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ(Παπανδρέου)?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

SYNC

Bloggers

GreekBloggers.com