Πειρατικό Press * Ενημέρωση χωρις Κατευθύνσεις * Ενημέρωση με Ουσία * peiratiko_press@yahoo.gr * www.sync.gr/Peiratikos*

Τετάρτη 15 Απριλίου 2009

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ...

Την επιτάχυνση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στον ΟΣΕ αναμένεται να εγκρίνει σήμερα η Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ. Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Οι στόχοι έχουν να κάνουν με:
  • Την περικοπή 2.500 - 3.000 θέσεων εργασίας και υποχρεωτικές μετατάξεις εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες και Οργανισμούς του δημοσίου.
  • Τη δραστική περικοπή δρομολογίων που θεωρούνται «ζημιογόνα». Στόχος είναι να παραμείνει ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που είναι και το «φιλέτο» για τους ιδιώτες.
  • Τον υπερδιπλασιασμό των εισιτηρίων στις γραμμές μεγάλης επιβατικής κίνησης έως το 2010.
  • Την παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ (άνω των 7 δισ. ευρώ) σε ιδιώτες για πολυετή εκμετάλλευση, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης των σταθμών του Οργανισμού για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων. Ιδιώτες αναζητά η κυβέρνηση και για την κατασκευή νέας γραμμής του Προαστιακού προς Λαύριο, ενώ υπάρχει σκέψη και για τη διατήρηση ορισμένων «ζημιογόνων» δρομολογίων, αλλά με επιδότηση στους ιδιώτες, όπως γίνεται τώρα με τα θαλάσσια και αεροπορικά δρομολόγια των αποκαλούμενων άγονων γραμμών.

Όλα αυτά, βέβαια, προωθούνται με πρόσχημα την «εξυγίανση» και τον περιορισμό των ελλειμμάτων, αλλά επί της ουσίας πρόκειται για την εφαρμογή πολιτικής ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, ενόψει της πλήρους «απελευθέρωσης» - ιδιωτικοποίησης των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011.

Σημειώνεται ότι κεντρική φιλοσοφία της προωθούμενης - από την Ευρωπαϊκή Ενωση - πολιτικής και στο σιδηρόδρομο, όπως και στις τηλεπικοινωνίες και στην ενέργεια, είναι ότι οι βασικές υποδομές χρηματοδοτούνται από το κράτος, δηλαδή με χρήματα του ελληνικού λαού, για να μπορούν να τις χρησιμοποιούν και να κερδοσκοπούν ιδιώτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

SYNC

Bloggers

GreekBloggers.com